Thursday, July 30, 2009

mari membaca....

assalamualaikum...
alhamdulillah hari ini baru aku ade kesempatan untuk menulis semula setelah sekian lama menyepi,lagipun arini di ofis xramai orang sangat yg datang jadi banyakla masa utk aku cari maklumat yg berguna.pagi td ade kelas tafaqquh oleh dr.zulkifli dr usim.satu pengajian dan pengisian yg amat baik yg aku rasekan.tetapi aku xdpt nk join sepenuhnya,bila datang td sempat la 10 minit sebelum abis,terkilan jugak tp terubat jugak dgn kitab yg di tawarkan yg bertajuk "ahasinul kalimi" yg bermaksud mutiara kata yg indah.dan kitab ini merupakan syarah kepada kitab alhikam yg mana satu kitab turath yg sangat bermanfaat untuk kita baca dan hayati.sape yg berminat leh cntc aku,aku leh tlg belikan.kitab terjemahan n senang di fahami.berbalik tajuk diatas n sempena bulan membaca negeri selangor,jd aku mengajakla diri aku sendri yg agak malas membaca ni huhu serta kawan2 supaya lebih banyak membaca n mulakan pembacaan walaupun sedikit.byk sbnrnya manfaat.seperti kata2 al-jahizh yg dipetik dr buku "la tahzan" buku adalah teman yg tidak akan memujimu dengan berlebihan, sahabat yg tidak akan menipu dan teman yg tidak membuatmu bosan.buku adalah sst apabila dilihat akan memberikan kenikmatan,menajamkan kemampuan intelektual,melancarkan lidahdan mengindahkan lafaz.....
jadi ape lg,kt pkns shah alam ade pesta buku,pegi sana beli n baca tambah ilmu k =)

No comments: